Passa al contingut principal

Projectes Socials

PROJECTES 2018 /2019

De cara al 2n TRIMESTRE, hem donat per finalitzar el projecte de la 'nostra casa ideal' i hem començat el de 'COM FICAR UN PAÍS DINS UNA CAPSA'.
Per a coneixement de les famílies, ens hem familiaritzat amb els mapes, amb les coordenades geogràfiques, hemisferis, latitud, longitud, etc...
Tema apassionant del què us farem partíceps d'aquí no res.



Hem començat el curs i amb ell les noves propostes, inquietuds i ganes d'aprendre.
Sembla que els nostres súper-alumnes de 5è ens han sortit arquitectes i bons constructors perquè tenen molt clar que volen viure a la seva casa ideal. Voleu saber com serà? De quins materials estarà feta? Quina serà la seva ubicació? Què necessiten per a que sigui la casa dels seus somnis?

Idò no us perdeu d'aquí endavant els seus progressos...




PROJECTES 2017/2018

De cara al 3r trimestre vos faig una GEOGRÀFIC/PROPOSTA:
                                  JUGAR AMB MAPES!

De manera que us propòs començar a jugar en els diferents continents del nivell més fàcil al més elevat, i així poder començar el darrer trimestre del curs per comprovar lo molt que sabeu com alumnes viatgers que sou...Endavant i no perdeu el temps en clickar damunt l'enllaç, els països vos esperen!

I si lo vostre és fer sopa de lletres, aquí en teniu un altre joc súper divertit:







A l'inici del curs escolar...



COMENÇAM...
Primera sessió a on xerram sobre què en sabem, què hem vist altres cursos, què voldria aprendre i investigar enguany!

Han participat molt activament i presentat grans continguts a treballar...





Continuam la nostra feina encaminada a realitzar bones preguntes. Quan deim 'bones' ens referim a preguntes que ens ajudin a investigar, aprofundir, generar comparatives, hipòtesi, i contrastar o qüestionar allò que sabem. Totes les preguntes són 'bones', però volem analitzar quines ens resultaran d'ajuda. Per aquest motiu separam dos tipus de qüestions, les productives i les reproductives...

Nico ha estat un dels voluntaris que ens ha explicat les diferències entre els dos tipus de preguntes i quines ens aniran bé per investigar sobre allò que volem aprendre.


Les sessions posteriors han anat encaminades a demanar-nos què volem aprendre, investigar, a plantejar-nos el que sabem amb el que ens agradaria i comparar aquests coneixements. També hem agrupat les preguntes segons els continguts les que tenen relació directa amb l'objectiu del que volem aprendre: LES GUERRES A MALLORCA AL LLARG DEL TEMPS -Podria desaparèixer l'illa de Mallorca per culpa d'una guerra?-





I ens ha quedat el següent gràfic després de xerrar tant de temps entre tots, el qual podrà servir perfectament de guió sobre allò que tractarem al llarg del Projecte.

Hem pogut fer la selecció de totes i cada una de les preguntes que els alumnes han realitzat i a la vegada les hem classificades segons els tres paràmetres que seguirem al llarg de tot el procés amb la inestimable ajuda de n'Aina Amengual:  PREGUNTES D'ESTRUCTURA (descriptives), PREGUNTES DE CANVIS (explicatives) i PREGUNTES DE CONTROL-REGULACIÓ (argumentatives). Totes a partir de la nostra pregunta VERTEBRADORA: -Podria desaparèixer l'illa de Mallorca per culpa d'una guerra?-


Per aquest motiu, i per tenir-ho molt a mà, hem fet una piràmide per anar col·locant totes les preguntes al seu lloc pertinent amb l'ajuda d'imatges prou significatives per ajudar-nos a entendre què cercam i què volem aconseguir. No és altra cosa, que el camí que me dugui al coneixement mitjançant l'aprenentatge gràcies a donar resposta a preguntes literals i concretes, a preguntes que requereixen investigació i comparacions (processos) així com les que requereixen d'un anàlisi i valoració contextual.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

JUGA AL SUDOKU

Sudoku ( japonès : 数独 sūdoku ), sovint escrit també Su Doku , és un trencaclosques de col·locació que requereix només paciència i una certa habilitat lògica , si bé alguns trenca-closques poden ser realment difícils de resoldre. El joc es composa d'una graella de 9×9 cel·les subdividida en 9 subgraelles de 3×3 anomenades regions. Donats uns quants números inicials, l'objectiu és col·locar un número de l'1 al 9 en cada cel·la de tal manera que mai coincideixin dos números iguals en cada línia horitzontal, vertical o en cada regió. http://www.sudoku-online.org/

ELS AMICS, MAI S'OBLIDEN

Els alumnes de 6è han volgut tenir un detall amb un gran amic que va partir a viure a València però que mai s'han oblidat d'ell en tot aquest temps, no és altre que 'Deivid' . Per aquest motiu, Pablo, Erik i Borja així com tota la seva classe i professors, l'envien una abraçada molt gran i esperen i desitgen que estiguis molt bé! 'Deivid' , no t'oblidam i t'estimam molt!