Passa al contingut principal

Projectes Socials

PROJECTES 2018 /2019

De cara al 2n TRIMESTRE, hem donat per finalitzar el projecte de la 'nostra casa ideal' i hem començat el de 'COM FICAR UN PAÍS DINS UNA CAPSA'.
Per a coneixement de les famílies, ens hem familiaritzat amb els mapes, amb les coordenades geogràfiques, hemisferis, latitud, longitud, etc...
Tema apassionant del què us farem partíceps d'aquí no res.



Hem començat el curs i amb ell les noves propostes, inquietuds i ganes d'aprendre.
Sembla que els nostres súper-alumnes de 5è ens han sortit arquitectes i bons constructors perquè tenen molt clar que volen viure a la seva casa ideal. Voleu saber com serà? De quins materials estarà feta? Quina serà la seva ubicació? Què necessiten per a que sigui la casa dels seus somnis?

Idò no us perdeu d'aquí endavant els seus progressos...




PROJECTES 2017/2018

De cara al 3r trimestre vos faig una GEOGRÀFIC/PROPOSTA:
                                  JUGAR AMB MAPES!

De manera que us propòs començar a jugar en els diferents continents del nivell més fàcil al més elevat, i així poder començar el darrer trimestre del curs per comprovar lo molt que sabeu com alumnes viatgers que sou...Endavant i no perdeu el temps en clickar damunt l'enllaç, els països vos esperen!

I si lo vostre és fer sopa de lletres, aquí en teniu un altre joc súper divertit:







A l'inici del curs escolar...



COMENÇAM...
Primera sessió a on xerram sobre què en sabem, què hem vist altres cursos, què voldria aprendre i investigar enguany!

Han participat molt activament i presentat grans continguts a treballar...





Continuam la nostra feina encaminada a realitzar bones preguntes. Quan deim 'bones' ens referim a preguntes que ens ajudin a investigar, aprofundir, generar comparatives, hipòtesi, i contrastar o qüestionar allò que sabem. Totes les preguntes són 'bones', però volem analitzar quines ens resultaran d'ajuda. Per aquest motiu separam dos tipus de qüestions, les productives i les reproductives...

Nico ha estat un dels voluntaris que ens ha explicat les diferències entre els dos tipus de preguntes i quines ens aniran bé per investigar sobre allò que volem aprendre.


Les sessions posteriors han anat encaminades a demanar-nos què volem aprendre, investigar, a plantejar-nos el que sabem amb el que ens agradaria i comparar aquests coneixements. També hem agrupat les preguntes segons els continguts les que tenen relació directa amb l'objectiu del que volem aprendre: LES GUERRES A MALLORCA AL LLARG DEL TEMPS -Podria desaparèixer l'illa de Mallorca per culpa d'una guerra?-





I ens ha quedat el següent gràfic després de xerrar tant de temps entre tots, el qual podrà servir perfectament de guió sobre allò que tractarem al llarg del Projecte.

Hem pogut fer la selecció de totes i cada una de les preguntes que els alumnes han realitzat i a la vegada les hem classificades segons els tres paràmetres que seguirem al llarg de tot el procés amb la inestimable ajuda de n'Aina Amengual:  PREGUNTES D'ESTRUCTURA (descriptives), PREGUNTES DE CANVIS (explicatives) i PREGUNTES DE CONTROL-REGULACIÓ (argumentatives). Totes a partir de la nostra pregunta VERTEBRADORA: -Podria desaparèixer l'illa de Mallorca per culpa d'una guerra?-


Per aquest motiu, i per tenir-ho molt a mà, hem fet una piràmide per anar col·locant totes les preguntes al seu lloc pertinent amb l'ajuda d'imatges prou significatives per ajudar-nos a entendre què cercam i què volem aconseguir. No és altra cosa, que el camí que me dugui al coneixement mitjançant l'aprenentatge gràcies a donar resposta a preguntes literals i concretes, a preguntes que requereixen investigació i comparacions (processos) així com les que requereixen d'un anàlisi i valoració contextual.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

APADRINA UN MOT

Dins el contingut de llengua catalana, na Joana ens ha duit a classe una activitat lúdica amb paraules que no coneixíem i que ens ho ha fet passar d'allò més bé. El diccionari sempre guarda tresors que fins que no els descobreixes no saps el que te perds...




VIATGE D'ESTUDIS 2018

No pot ser més meravellós per múltiples motius el viatge. El temps, la postal nevada que ens ha rebut a La Masella, els monitors, l'esforç realitzat per tots els alumnes i la superació que han mostrat.
Demà ens esperen classes al matí i horabaixa, així que podrem aprendre encara més i viure el que resulta ser una experiència única per a noltros.
Vos deixam un resum del que està sent el nostre viatge...gràcies papis, mamis, família i amics per l'esforç realitzat. Val molt la pena, mirau, mirau...


















EXCURSIÓ A ORIENT

L'excursió a Orient i en concret al Salt des Freu significà poder tocar de primera mà la natura i la nostra estimada Serra de Tramuntana. La manca de pluja al llarg d'aquest 2019 deixà una evidència clara de la manca d'aigua i el que suposa pels boscos i garriga de la nostra illa.  Les alzines, els pins i ullastres decoraven l'entorn i els alumnes s'ho passaren d'allò més bé en un entorn com deim, espectacular!